Ni vedno lahko, ne?
Biti avtentična.
Sploh pa ne v biznisu.
Kaj šele okrog teh dni, ko vsi tekmujemo s karseda visokimi popusti – ali pa s tem, kako zelo smo “proti” črnemu petku. 🙃
Naj takoj povem: jaz nisem proti popustom.
Vesela sem, če lahko dobim kakšno stvar ceneje, če to ni drugemu v škodo – no, verjetno se bom pa precej načakala, da kdo ponudi “black friday popust” na položnice za ogrevanje. 😉
Nisem pa za “popolno razprodajo” …
Ne sebe. Ne svojih vrednot.
Ker veš, kaj se zgodi, ko razprodaš vse, kar si?
Ko pozabiš, kaj te definira in zakaj sploh počneš, kar počneš?
Marketing postane samo še tekma za številke.
(In če sem čisto iskrena – ta tekma ni vedno zabavna. Sploh, če te prehiti 19-letnik, ki je na TikToku čez noč postal milijonar, ti pa še vedno skušaš obvladati 17 zavihkov v brskalniku in opomnik v koledarju, da si končno kupiš [vstavi to, kar nujno rabiš]. 🤷♀️)
So pa številke kljub temu del zgodbe.
V poslu so osnova za merjenje uspeha, sprejemanje odločitev in zagotavljanje stabilnosti.
Navsezadnje je treba plačati račune in graditi stabilen biznis – ker sicer to ni biznis, ampak hobi.
Problem vidim samo takrat, ko se tvoja zgodba izgubi v številkah.
Če več ne veš, kdo si – točno pa veš, koliko sledilk in sledilcev imaš na Instagramu (in koliko jih ima “ta in ta” influencerka) … 😀
Zato verjamem, da …
Avtentičnost ni to, da zanikaš pomen številk.
Ali da vsem po vrsti pridigaš, kako je črni petek nekaj naaaaajbolj groznega, kar je k nam prišlo iz Amerike, na drugi strani pa klikneš vsak tretji oglas … 😏
Avtentičnost je to, da tvoje številke odražajo nekaj več.
Tvojo zgodbo, tvoje vrednote, tvoj smisel.
Da veš, kdo si – in zakaj delaš, kar delaš.
Ko ti je to jasno, so številke več kot le rezultat – postanejo posledica tega, da delaš stvari na svoj način.
Da gradiš nekaj, kar ima zate – in za tvoj svet – resničen pomen.
Ni pa to čisto lahko.
Tudi zame ni vedno.
Še posebej, ker me danes veliko ljudi pozna predvsem po mojem delu z umetno inteligenco, avtomatizacijami in marketingom.
Ironično, ne?
Umetna inteligenca in avtentičnost v istem stavku zvenita, kot da bi ju povabila na skupno kavo, onidve pa bi se že na vratih skregali, katera bo plačala …
Ampak ravno zato sem morala sama najprej zelo poglobiti vase in ugotoviti:
Kaj avtentičnost pomeni zame?
Kako jo lahko vpletam v vse, kar delam – tudi, ko uporabljam orodja, ki jih mnogi vidijo kot “hladna” ali “neosebna”?
Ugotovila sem, da tako, da ne gradim na popolnosti, ampak na osebnem, iskrenem in humornem pristopu, ki je včasih tudi malo tvegan.
Tako, da sem to vedno jaz in da mi ljudje, ko se z njimi srečam v živo, rečejo: “Ej, ti si pa res čisto taka, kot v svojih objavah in tečajih”.
Brez težav se tudi ponorčujem iz same sebe in nimam težav priznati napak.
Hkrati pa se nenehno učim, delam in se trudim po svojih najboljših močeh (in se včasih tudi avtentično ugriznem v jezik, ker avtentičnost ni to, da vsakomur povem, kar mu gre).
Skratka …
Ne poskušam več biti nekaj, kar nisem.
O.K., kako pa najdeš to svojo avtentičnost?
Včeraj sem na svojem Instagramu delila objavo o avtentičnosti in ob njej vprašala, če si sledilke in sledilci upajo napisati, kje so na lestvici avtentičnosti.
Iskreni odgovori so me presenetili …
Sploh tale:
“Ne vem, če se sploh lahko ocenim. Ugotavljam, da sem v fazi, ko sploh ne vem, kdo sem, in posledično sploh ne vem, kaj je moja avtentičnost. Sigurno imaš kakšen nasvet, kako se sploh najti?”
Direkt v srce.
Odgovorila sem ji takole:
“Super vprašanje, s katerim se nas je večina že kdaj srečala. 😊
Sama verjamem, da se iskanje avtentičnosti vedno začne pri vrednotah in načelih – tam so temelji tega, kdo smo in kako želimo delovati.
Ti dam eno vajo, ki jo lahko narediš in ti lahko res pomaga.
Vprašaj se:
“Katero osebno načelo, vodilo ali prepričanje je zame najpomembnejše v življenju?”
– Kaj ti daje največji občutek smisla?
– Kaj je tisto, kar bi želela, da bi več ljudi vedelo ali živelo?
– O čem veliko razmišljaš ali govoriš?
Ko najdeš odgovor na to, pa pomisli, kako se to lahko pokaže v tvojem življenju ali poslu.
Res si je sicer treba vzeti malo časa, ampak naj te vprašanje vodi.”
In nekdo je potem pokomentiral:
“Ful dobra iztočnica, nikol nisem tak ‘enostavno’ razmišljala o avtentičnosti. Mogoče bom zdaj končno zaštartala profil, o katerem razmišljam že lep čas.”
Ful dobro in veselim se tega novega profila. 🙂
Avtentičnost je v resnici enostavna.
Samo pokažeš, KDO si v resnici in za kaj se zavzemaš.
Mogoče sprva res rabiš malo “jajčnikov” …
Ker ponavadi si ti svoj največji kritik.
Ampak hitro ugotoviš, kako avtentičnost ni le še en trend, ki “prodaja”.
Je nekaj, kar (te) osvobaja.
Zdaj pa še en “aha moment” …
Če imaš resne težave z razmišljanjem o svojih vrednotah (iz zgornje vaje), si lahko pomagaš s ChatGPT-jem.
Ne, ni oksimoron, res ti lahko pomaga. 🙂
In spodaj imaš en prompt oz. poziv, s katerim lahko štartaš.
Navodila za ChatGPT:
V ChatGPT vnesi spodnji prompt (oz. poziv) in ga dopolni z opisom neke tvoje pomembne življenjske izkušnje, za katero se ti zdi, da te je zaznamovala, oblikovala, spremenila nek pogled …
V opis skušaj vključiti čim več podrobnosti: kaj se je zgodilo, kako si se odzvala na izkušnjo, kaj si se naučila in kako so ti dogodki vplivali na tvoje kasnejše odločitve ali vedenje?
Vključiš lahko tudi čustva, ki si jih občutila med ali po tej izkušnji.
Opis svoje izkušnje vnesi na označeno mesto, ostalih delov poziva pa ne spreminjaj.
PROMPT:
“Potrebujem pomoč pri odkrivanju svojih vrednot in načel. To je moja pomembna življenjska izkušnja: [opiši izkušnjo]. Na podlagi tega mi pomagaj definirati, katere vrednote bi lahko izhajale iz tega in kako bi jih lahko izrazila v svojem življenju ali poslu.”
Zakaj vse to pišem?
Ker verjamem, da avtentičnost ni samo še en “buzzword,” ki lepo zveni za namene marketinga.
Je način, kako živeti in delati tako, da ti je lažje, da si bolj svobodna in – kar se mene tiče – je tako tudi veliko bolj zabavno. 🙂
P.S. Če si želiš, da bi tudi tvoje številke odražale tebe – tvojo zgodbo, vrednote in smisel – imam še nekaj za dodati.
Neeeee, ni tipična Black Friday / Cyber Monday ponudba. 😀
Je čista “underground scena” in totalno avtentičen vpogled v mojo naslednjo “veliko stvar”, ki je celo prva taka stvar NA SVETU.
Tak pristop v marketingu še ne obstaja (vsaj ne, da bi zanj vedela), rešuje pa zelo veliko težavo:
Kako za boga milega uskladiš in smiselno združiš vse: avtentičnost, prodajo, pisanje, storytelling, AI, avtomatizacije …?
Nimam še prodajne strani in uradno se ta stvar še ne prodaja, čeprav prve prijave že prihajajo.
Ful iskreno: najprej sem osebno povabila udeleženke svojih tečajev, ker jih imam na sumu, da točno razumejo, zakaj je to nekaj posebnega.
Zdaj pa sem pomislila, da bi ta vpogled v zakulisje dala še tistim, ki so po nekem čudnem naključju zajadrali na ta blog zapis. 😀
Ker če te zanimata avtentičnost in marketing …
No, zna biti, da bi ti koristilo – ali pa je morda celo točno to, kar potrebuješ.
Ne vem. Ampak zakaj ugibati, če lahko klikneš na spodnji moder gumb in preveriš? 😉
[OPOZORILO: Google Docs v avtentično surovi obliki, ki ni čisto nič prodajna. :)].
Ampak pohiti: ta vpogled zaprem v ponedeljek, 2. 12. 2024, ko bo zakulisje dobilo novo obliko – še vedno avtentično, a “speglano”🪞 v “fensišmensi” prodajno stran in “ceno za javnost.” 😏
In ja, ful bom vesela tvojega feedbacka – res me zanima, kaj si misliš in če bi morala še kaj dodati.
Do takrat pa – ostani ti. To je vedno najboljša strategija.