Bože mili.
Marketinški žargon se mi je na začetku moje marketinške kariere zdel res …
Vesoljski.
Od vseh tistih nemogočih kratic (CTA, CPC, CTR, ROAS, ROI, SEO, KPI, USP, OTO, LTV CRO, WTF?!) …
… do pojmov, kot so “Lead”, “Conversion rate”, Landing page”, “Squeeze page”, “Opt-In Page”, “Lead magnet”, Lead nurturing”, “Funnel” …
Ko sem prebirala opise na spletnih straneh raznih digitalnih agencij, je bila zmeda le še večja.
Večina je izhajala iz predpostavke, da kar vsi poznamo “običajne marketinške izraze”, prav nihče pa tega ni razložil na nek preprost, jasen in razumljiv način.
Brskala sem torej po nebroju spletnih strani …
… in si v svojem lovu za razlagami “mističnih pojmov” z ene od njih prenesla lično oblikovan dokument.
Pomagal naj bi mi pri ustvarjanju “persone”.
Nič mi ni bilo jasno.
Kakšna “persona”?
Naletela sem na opise, kot so: “Persona je bistvenega pomena v vsaki fazi inbound metodologije.”
Ali pa: “Persona predstavlja skupek uporabnikov s podobnimi vzorci obnašanja”.
Okeeeej, kaj? 🤷♀️
Da je bila stvar še bolj zapletena, so se “Buyer personi” običajno pridružili izrazi, kot so “Customer Avatar, Ideal Customer Profile …”
Zato – če si morda začetnica, bom danes skušala persono “demistificirati”.
Na reees preprost način.
(Če imaš raje video, klikni na spodnjo sliko.)
Kaj je Buyer persona (ali Customer avatar ali avatar stranke ali persona kupca)?
To je v bistvu eno in isto. 🙂
Žal v slovenščini nimamo nekega lepega izraza, ki bi bil širše uveljavljen, saj večina uporablja nekaj iz tega nabora.
Morda boš kje naletela še na “avatar stranke”, “profil stranke” …
Ampak kakorkoli že to poimenujemo …
Gre za IZMIŠLJEN LIK.
Izmisliš si ga pa ti. 🙂
Ampak zakaaaaj? Saj ne pišemo pravljic?
Hja …
Najlažje bo, če ti razložim na primeru.
Reciva da imaš majhno trgovino v centru mesta.
Prodajaš ročno izdelane čokolade in praline.
IKot lastnica trgovine si zelo verjetno želiš povečati prodajo in morda bolj učinkovito oglaševati.
Verjetno pa imaš tudi že nekaj sladkosnedih strank, ki se k tebi znova in znova vračajo.
Če še nimaš preteklih strank, je ustvarjanje Buyer Persone lahko mičkeno bolj zapleteno, ni pa nemogoče. Tu ti lahko zelo pomaga tudi ChatGPT.
Zdaj pa pomisli na eno od teh strank.
Kakšna je?
Kaj ceni pri tebi?
Zakaj se vrača?
Pomisli še na drugo tako zadovoljno stranko.
Pa na tretjo.
In četrto.
Si?
Super.
Zdaj pa pomisli, kaj imajo te stranke, ki so zadovoljne in se vračajo k tebi, skupnega?
Lahko jih podrobno analiziraš, lahko opraviš anketo, morda pogledaš komentarje na družbenih omrežjih … – ali pa z njimi enostavno poklepetaš.
Evo.
Zdaj pa nekaj teh lastnosti vrzi na papir (ali v Google dokument 😉).
Imaš?
Odlično!
Te lastnosti lahko zdaj uporabiš za ta svoj “izmišljen lik”, ki bo tvoj “customer avatar”, “buyer persona” ali kakorkoli že temu pač rečeš.
Izmisliva si še neko ime, ki ti pade na pamet, ko pogledaš te lastnosti.
Lahko je recimo ime tvoje najljubše stranke, lahko je pa “kr neki”.
V najinem primeru, kjer prodajava čokolade, bi to lahko bila na primer “Sladkosneda Tina”.
Dodava še nekaj podrobnosti, kot so njeni hobiji in zanimanja …
… in imava najino “persono”.
Malo teorije: “buyer persona/customer avatar” je podrobna in precej osebna predstavitev tvojega idealnega kupca.
Ustvariš jo na podlagi tega, kar že veš o svojih kupcih.
Zanjo si izmisliš neko ime in narediš približno takšno “persono”:
👉 Buyer persona / Customer avatar / Avatar stranke / Persona kupca
Ime najine izmišljene osebe: Sladkosneda Tina
– Stara je 37 let.
– Dela kot arhitektka.
– Rada preizkuša nove in edinstvene okuse.
– Pripravljena je plačati več za kakovostne izdelke.
– Sledi blogom o hrani in slaščicah.
– Njeni izzivi: najti kakovostno čokolado, ki ni masovno proizvedena.
Druga možnost je, da ChatGPT pripraviš do tega, da ti ON zastavlja vprašanja o idealni stranki in ti naredi persono. 🙂
Še vedno pa nisva odgovorili na vprašanje …
Zakaj je to sploh pomembno?
Pa dajva.
Če si niti približno ne prestavljaš, kdo so tvoje stranke, bi v najinem primeru svoje čokolade lahko čisto nehote tržila kot običajne slaščice.
Ti pa jih na primer delaš ročno, uporabljaš najboljše sestavine …
Če imaš v mislih eno tako “Sladkosnedo Tino”, se dejansko zavedaš, kaj tvoje stranke cenijo: na primer kakovost, izvirnost, svežino …
Tisto pač, kar stranke zares iščejo pri tebi.
S pomočjo “Sladkosnede Tine” dobiš zelo natančen vpogled v osebne značilnosti, zanimanja, vedenje in izzive nekoga, ki predstavlja tvojo idealno stranko.
Ko jo spoznaš in določiš, boš bolje razumela, kaj tvoje stranke želijo, kako razmišljajo in kaj iščejo pri tebi.
Na tak način boš potem lahko še bolje prilagodila svoje izdelke, storitve, marketinško strategijo in seveda komunikacijo s strankami.
Kaj pa je potem “Ideal Customer Profile”?
Oz. “Profil idealne stranke”?
A to ni persona?
Ne. 😎
Na kratko … Tukaj greš malce širše.
Bolj splošno opišeš neko skupino ljudi ali podjetij, ki bi lahko bili potencialne stranke in ki bi najverjetneje kupili tvoj izdelek ali storitev.
Profil idealne stranke ti pove, kakšne vrste ljudi ali podjetja so najbolj zainteresirani za tvoje izdelke.
Buyer persona pa ti pomaga razumeti, kaj točno ti ljudje želijo, tako da lahko vsebine, ki jih ustvarjaš, narediš bolj zanimive zanje.
Ko razumeš kupce, imaš temelje za učinkovito nagovarjanje tvojih potencialnih strank. 🙂
Pa temelje za pisanje oglasov, pristajalnih strani, e-mailov …
Skratka …
Temelje tvojega celotnega marketinga.
Zato si je tak “profil” seveda dobro narediti, preden se lotiš ustvarjanja vsebin.
Tako dobiš nek okvir ali smernice in tvoje objave bodo naenkrat boljše. 🙂
In kako izdelaš svoj profil idealne stranke?
Pred “revolucijo AI-ja” smo to delali “na peš”.
Zdaj pa boš to seveda naredila s pomočjo ChatGPT-ja.
4 koraki do profila idealne stranke
- Najprej preglej svoje obstoječe stranke in izlušči, katere od njih so zate največ vredne, zadovoljne in zveste.
- Zberi osnovne demografske podatke (lokacija, velikost podjetja, industrija …).
- Poišči skupne značilnosti tvojih najboljših strank in določi neke osnovne pogoje, ki jih mora nekdo izpolnjevati, da bi bil tvoja idealna stranka.
Prvi pogoj za mojo idealno stranko je na primer ta, da ima smisel za humor. 🙂 - Bonus točke dobiš, če z nekaj svojimi idealnimi strankami narediš intervju ali opraviš anketo (ki ti jo točno za tvoje izdelke ali storitve lahko ustvari tudi ChatGPT). 🙂
In potem?
Potem ustvariš profil, ki je lahko čisto preprost Google dokument.
Moj "template" izgleda nekako takole ...
Potem pa ta profil uporabiš za kreiranje vsebin.
In kdaj pride na vrsto ChatGPT?
Lahko že na samem začetku. 🙂
Pomaga ti pri določanju demografije in interesov, izdela ti anketo, ki jo pošlješ svojim obstoječim strankam …
… odlično pa se izkaže tudi pri iskanju tistih “globljih razlogov”, zakaj ljudje sploh kupujemo.
O.K., kje so prompti?
Ne samo prompti.
Tudi video, podrobna navodila, kako korak za korakom izdelaš profil tvoje idealne stranke in prevsem, kako profil idealne stranke uporabiš v praksi, najdeš TUKAJ.
Gre za poglavje V 32 minutah do idealne stranke, ki je del spletnega tečaja Master of Prompts.
Odločila sem se, da to najpomembnejše in najobsežnejše poglavje zapakiram ločeno in ti ga dam na voljo za tako nizko ceno, da reees nimaš več nobenega izgovora, da si profila idealne stranke ne narediš. 😉
Zakaj je sedaj čas za …
… to, da v obrazec spodaj vpišeš svoj e-mail?
Dolgo časa sem razmišljala, kaj ti naj ponudim v zameno za tvoj elektronski naslov. Saj veš, da je to najpogostejši “marketinški trik” za pridobivanje kontaktov …
Ti meni mail, jaz tebi pdf ali brezplačno serijo 7 e-mailov ali video ali …
Nekaj pač, kjer izveš kaj bolj ali manj koristnega.
Pripraviti sem torej želela nekaj v smislu:
- kaj pomenijo vsi tisti čudni izrazi in koncepti, za katere morda prvič slišiš (hitro ti bo vse jasno, pa še manj zadrege bo pri morebitni komunikaciji z oblikovalci ali programerji),
- kako izbrati pravo platformo zate (če pa jo že imaš, ti pokažem, kako povečaš njeno učinkovitost),
- kako sestaviti zmagovalno opt-in ponudbo za pridobivanje kontaktov in rast tvoje e-mail liste (in kaj to sploh je),
- katero je tisto skrivno marketinško orožje, za katerega večina najuspešnejših lastnikov podjetij priznava, da ima velike zasluge za njihov uspeh (in kako ga lahko izkoristiš sebi v prid).
No, če v spodnji obrazec vneseš svoj mail, se ne bo zgodilo nič. 🙂
V tvoj inbox bodo vsake kvatre začeli prihajati KofetARTčini redni maili o radostih in tegobah podjetniškega življenja. 🙂
Če pa si želiš “welcome sekvenco” … in BREZPLAČEN Vodič po galaksiji umetne inteligence, pojdi raje NA TO STRAN. 😉