Nazaj

Ne potrebuješ spletne strani!

“Če nimaš spletne strani, ne obstajaš.”

S tem bi se pred nekaj leti 100 % strinjala.

A kljub temu, da je izdelava spletnih strani eden od pomembnejših delov mojega posla, danes ne mislim več tako.

Ne le to. Verjamem, da je boljše, če spletne strani sploh nimaš, kot pa da jo imaš le zato, ker “te sicer ni” …

Zato bi danes rada pokramljala o treh stvareh:

  1. kaj naj bi bil cilj tvoje spletne strani in kaj naj bi počela zate (ne gre le za to, da te prikaže v najlepši možni luči),
  2. zakaj je izjemno pomembno, da imaš nad svojo spletno stranjo popoln nadzor in kaj to pomeni v praksi,
  3. kaj točno naj bi obiskovalci tvoje spletne strani naredili ob obisku in zakaj je to ključno za tvoj dolgoročen uspeh (poleg tega pa lahko naredi ogromno razliko v tvojem poslu).

Joj, te tehnologije …

Začniva z drobnim opozorilom: ko se prvič srečuješ z izdelavo spletne strani in s kupom raznih tehnologij, ki jo spremljajo in dopolnjujejo, te zna vse skupaj morda nekoliko prestrašiti.

WordPress, Woocommerce, Wix, Shopify, Magento, MailChimp, ActiveCampaign, MailerLite, Kajabi, Teachable, php, css, js, CMS …

Čudne besede, ki marsikomu zvenijo čisto vesoljsko. Pa sploh še nisva pri Facebook Pixel-u, Google gtag-u, SEO …

A ko veš, čemu točno naj bi bila tvoja spletna stran namenjena, kakšni so tvoji cilji, sposobnosti in – verjetno najpomembneje – tvoj budžet, odločitev za platformo ne bo več problem.

Kar takoj pa razčistiva, da univerzalna rešitev ne obstaja.

Sama recimo prisegam na WordPress.

Je brezplačen in izjemno fleksibilen, saj ga lahko praktično neomejeno nadgrajuješ z različnimi funkcionalnostmi.

Kljub temu, da je eden od najbolj preprostih sistemov na trgu, ki ga po enostavnosti uporabe prekašajo le še spletni page builderji, pa tudi WordPress ni za vsakogar.

Če si vsaj malo “tehničen tip” in ti učenje novih stvari predstavlja dobrodošel izziv: super, zavihaj rokave! Če pa nimaš časa ali se ti s tem ne ljubi ukvarjati, ti priporočam, da za izdelavo spletne strani v WordPressu raje najameš strokovnjaka.

Na srečo gre za enega od najbolj priljubljenih in razširjenih sistemov za urejanje vsebin na svetu. To pomeni, da je veliko mojstrov, ki ga obvladajo in z iskanjem primernega za tvoj projekt ne bi smelo biti večjih težav.

Če te zanima, kako lahko sam/a postaviš profesionalno spletno stran brez znanja programiranja in z minimalnim budžetom, pripravljam poglobljen tečaj izdelave spletnih strani in spletnih trgovin v WordPressu.

Poleg tega me lahko kadarkoli pocukaš za rokav in z veseljem ti pomagam pri tvojih prvih korakih.

Če pa te zanima, ali ti spletno stran v WordPressu lahko izdelamo v KofetARTci, mi pošlji e-mail na alenka@kofetARTca.si. Na kratko mi napiši, kaj si želiš in bomo videli, če ti lahko pomagamo.

Pri nas sicer ne postavljamo več čisto klasičnih predstavitvenih spletnih strani, temveč ti pomagamo zgraditi cel “prodajni avtomat”. To pomeni, da bo tvoja nova spletna stran – poleg tega, da bo še zmeraj lepa 🙂 – dosegla svoj bistveni namen, o čemer ti več povem v nadaljevanju.

Za prve korake na svetovnem spletu se morda zdijo idealni spletni page builderji, kakršna sta na primer najbolj priljubljena Wix in Shopify.

Dejansko so včasih res najboljša izbira, saj lahko tako stran postaviš že v nekaj urah. Odpade tudi skrb za posodobitve, delovanje strežnika …

Kleč je le v tem, da taka spletna stran nikoli ni zares tvoja, precej težje jo je prilagajati in na koncu zna biti tudi precej draga, saj zanjo plačuješ mesečni najem.

Podobno kot leasing za avto – s to pomanjkljivostjo, da spletne strani po nekaj letih ne moreš odkupiti.

Odločitev za tehnologijo prepuščam tebi, saj je pomembejše vprašanje naslednje …

Zakaj sploh potrebuješ spletno stran?

Odgovor bi moral biti preprost: da ti pomaga dosegati tvoj osnovni namen poslovanja, to pa je generiranje prodaje in dobička.

Če obiskovalce na smrt dolgočasiš z govorjenjem o sebi in o svojih izdelkih – na primer kako si oh in sploh najboljši, najcenejši in najhitrejši v svojem fohu, se pohvališ z mnogimi leti izkušenj in mimogrede še omeniš, kako super pozitivna oseba si -, je boljše, če spletno stran kar zapreš … 😉

Najlažje bo cilj (če je ta generiranje prodaje in dobička) doseči, če tvoja spletna stran počne te 4 stvari:[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1596559285571{padding-top: 1% !important;padding-right: 3% !important;padding-bottom: 3% !important;padding-left: 3% !important;background-color: #fff8f7 !important;}”]

1. Povezuje

Kako to narediš, je odvisno od tebe. Pomembno je, da se s tvojo idealno stranko, ki pristane na tvoji spletni strani, skušaš čimbolj povezati in ji povedati, da je na pravem mestu.

Tvoje sporočilo naj bo jasno in osredotočeno nanjo. Čimmanj govori o sebi (npr. kaj znaš in zmoreš) ter se bolj osredotoči na to, kaj lahko narediš zanjo.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1596559387010{padding-top: 1% !important;padding-right: 3% !important;padding-bottom: 3% !important;padding-left: 3% !important;background-color: #fff8f7 !important;}”]

2. Zajema

To pomeni, da spletno stran zasnuješ tako, da ti pomaga pridobivati imena in elektronske naslove, s katerimi gradiš svojo e-mail bazo*.

Poleg prodaje izdelkov ali storitev je grajenje e-mail baze najpomembnejši cilj tvoje spletne strani.

*Nič hudega, če morda še ne veš, kaj je e-mail baza in kaj je e-mail marketing. Preberi ta članek in vse bo jasno.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1596444593807{padding-top: 1% !important;padding-right: 3% !important;padding-bottom: 3% !important;padding-left: 3% !important;background-color: #fff8f7 !important;}”]

3. Gradi zaupanje

Spletna stran ti omogoča, da z obiskovalci zgradiš zaupanje.

To najbolje izkoristiš tako, da opisuješ prednosti in koristi, ki jih lahko imajo kupci tvojih izdelkov ali storitev.

Poleg tega pa je spletna stran tudi tvoj prostor za objavljanje vsebin, ki naj bi koristile ali nudile neko vrednost tvojim idealnim strankam.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1596559626582{padding-top: 1% !important;padding-right: 3% !important;padding-bottom: 3% !important;padding-left: 3% !important;background-color: #fff8f7 !important;}”]

4. Prodaja

Na spletni strani stran lahko svoje izdelke ali storitve predstavljaš na mnogo različnih načinov: besede, video, slika, zvok … Vse to so orodja, ki ti pomagajo lepo zapakirati tvoje izdelke in storitve.

Še pomembneje pa je, kakšna je vsebina tvoje ponudbe.[/vc_column_text][vc_column_text]

Zakaj je nujno, da imaš popoln nadzor nad svojo spletno stranjo in kakšno škodo ti lahko povzroči, če ga nimaš?

Naj ti povem svojo “horror” zgodbo.

Kakšnih 10 let nazaj sem se ukvarjala pretežno z oblikovanjem. Delala sem logotipe, tu in tam kaj ilustrirala, večinoma pa postavljala knjige, revije in časopise.

Tu in tam sem v katerem od grafičnih programov oblikovala kakšno spletno stran, “slikico” poslala programerju, ta pa jo je magično spremenil v spletni jezik in vsemu skupaj dodal sistem za upravljanje z vsebinami.

Če si že slišal/a za WordPress, Joomlo, Magento, morda tudi za Drupal in Typo3, potem veš, o čem govorim.

Vse to so sistemi za upravljanje z vsebinami (oz. CMS – Content Management System).

Z njimi lahko sam/a spreminjaš in vzdržuješ vsebine na svoji spletni strani: menjaš besedilo, vstavljaš slike, zvočne posnetke ali video, dodajaš podstrani itd., pri tem pa ne potrebuješ znanja programiranja ali programerja.

Naš takratni CMS je bil pogruntavščina našega programerja.

V smislu varnosti je bilo to dobro – a pogubno zame in za moje naročnike.

Zakaj?

Ker smo bili priklenjeni na enega samega programerja, ta pa je bil pogosto zaseden, odsoten ali neodziven. Sploh takrat, ko smo mu preveč težili s popravki. 😉

In nad vsem skupaj nismo imeli nobenega nadzora.

Za vsako spremembo in za vsako dodatno funkcionalnost je bilo potrebno napisati novo kodo, kar je pomenilo tudi pogosto zamujanje rokov, visoke cene in slabo voljo pri strankah. Zame pa ogromno stresa.

Do dneva, ko je situacija sodu izbila dno.

Eni od najbolj prijaznih in najbolj potrpežljivih strank, kar jih poznam, nisem mogla dati odgovora, kdaj bodo narejeni končni popravki in kdaj bo stran objavljena.

Programer se je udrl v zemljo.

Jaz pa tudi. Od sramu.

Potrebovali smo kar nekaj časa, da smo popravili vtis in dokončali projekt.

Lahko mi verjameš, da si take izkušnje ne želiš …

Kaj torej pomeni, da imaš nadzor nad svojo stranjo?

Da imaš možnost, da sam/a vnašaš spremembe oz. da to lahko naredi kdorkoli – hitro in poceni.

Če že imaš spletno stran in si z njo zadovoljen/a: odlično!

Če pa šele začenjaš, je res pomembno, da se tega zavedaš, še preden se odločiš za eno od platform.

Priporočam ti, da se v velikem loku izogneš:

  • platformi, ki jo je potrebno razvijati z ničle,
  • izdelovalcem spletnih strani, ki ti otežujejo pot do spreminjanja tvoje spletne strani.

Zakaj? Ker si res ne želiš biti talec/talka podjetja, ki bo za vnos sprememb potrebovalo celo večnost in ti za storitev zaračunal celo premoženje – ali platforme, za katero je potrebno programirati vsako dodatno funkcionalnost.

Eden od naših naročnikov je na primer vsako leto plačal 120 € samo zato, da so mu na vstopni strani zamenjali 4 logotipe združenj, ki jim pripada (in žal vsako leto menjajo letnico). Si predstavljaš?

Nočeš vedeti, koliko je plačal za samo izdelavo spletne strani in kako zahtevno jo je bilo urejati …

Ti pa lahko zaupam, da so bili zelo veseli, ko smo jim predlagali, da jo prestavijo na WordPress. Sedaj imajo popolnoma proste roke za urejanje in ja: tudi tiste 4 logotipe si vsakič menjajo sami. Brez dodatnih stroškov in brez znanja programiranja. 🙂

Tvoja spletna stran je temelj za vse tvoje marketinške spletne aktivnosti.

Je orodje, s katerim zbiraš kontakte, gradiš zaupanje in seveda tudi kaj prodaš.

In spletna stran je, kot rada rečem, kot vsestranski švicarski nož – če ga le zmoreš uporabljati na tak način.

Moraš pa imeti možnost, da sam/a vnašaš spremembe, pripravljaš nove ponudbe, morda pa celo marketinške kampanje in prodajne lijake.

Spletna stran, nad katero imaš kontrolo, ti ponuja možnosti za testiranje novih idej, spreminjanje, če zadeve ne delujejo, kot bi morale, in razvoj svojega posla.

Ne glede na to, katero platformo izbereš (seveda je lahko tudi custom), je pomembno, da veš dve stvari:

  1. kako jo lahko sam/a posodabljaš ali
  2. razumeš, koliko bodo stale nadgradnje in koliko časa bo zato potrebno, če bodo to delali drugi namesto tebe.

Na ta način boš lahko svoje misli in skrbi namenjal/a uspehu in ne še eni frustraciji. 😉

In še zadnja stvar …

Katero je najpomembnejše dejanje, ki naj ga naredijo obiskovalci, ko pristanejo na tvoji spletni strani?

Kaj misliš?

Pošljejo povpraševanje?
Preklikajo vse podstrani?
Izdahnejo očaran “uau”? 😉

Vse to je lepo in prav, ampak sama verjamem, da je najpomembnejše to, da se obiskovalci prijavijo na tvojo e-mail listo.

To pomeni, da prostovoljno vnesejo svoje ime in elektronski naslov, v zameno pa najpogosteje dobijo nekaj vrednega ali vzpodbudnega. Morda brezplačen vodnik, “know-how”, brezplačen preizkus (programa, izdelka …), brezplačno poštnino, morda popust ipd.; skratka nekaj, kar jim lahko pomaga ali od česar imajo korist.

Zato ti polagam na srce: če želiš dolgoročen uspeh, naj bo najpomembnejši cilj tvoje spletne strani rast tvoje e-mail baze (in ne število followerjev na Instagramu, Facebooku, LinkedInu ali Twitterju …).

E-mail premaga čisto vse druge kanale.

  • Ponaša se s kar 4200 % ROI (Return on Investment)? To pomeni, da za 1 vložen evro dobiš kar 42 €!

Za primerjavo: na Facebook-u je dober ROI med 450 % in 600 % …

  • Imaš kar 6x večjo možnost, da bodo bralci kliknili povezavo, ki si jim jo poslal/a preko e-pošte kot pa če jo na primer objaviš na Twitterju.
  • Če želiš, da bo tvoje sporočilo prebrano, je za to 5x večja verjetnost, če bo poslano preko e-pošte, kot pa če ga objaviš na Facebooku.
  • Ko gre za nakupe, ki so posledica oglasnih sporočil, e-mail v primerjavi z drugimi kanali dosega najvišjo stopnjo konverzije, in sicer kar 66 %. Poleg tega je povprečno 3x višja tudi vrednost nakupa.

In še najpomembnejši razlog …

V nasprotju s socialnimi omrežji si lastnik oz. lastnica e-mail baze ti.

Če torej nekega dne Facebook in Instagram izgineta ali pa spet spremenita algoritem: nič hudega! Na svojo e-mail bazo se lahko vedno zaneseš.

Morda veš, da je doseg tvojih objav na Facebooku le nekje med 2 in 6,4 %? Povprečen e-mail open rate (odstotek, koliko prejemnikov odpre tvojo pošto) pa je okrog 17,80 %. Občutno več, kajne?

Tvoj cilj naj bo, da imaš kontrolo nad svojimi vsebinami, platformami in predvsem nad odnosom s svojimi strankami.

E-mail baza pa je poleg profita, zadovoljnih strank in družbenega vpliva tvoj največji kapital, ki se ti ga splača negovati.

Za konec pa še malo vzpodbude …

Večina obiskovalcev tvoje spletne strani ne bo že prvič opravila nakupa. Prodaja običajno temelji na zaupanju; da ga zgradiš, pa potrebuješ čas.

Ko se nekdo pridruži tvoji e-mail listi, mu lahko pošiljaš dragocene vsebine, preko katerih boš sčasoma zgradil/a pristno zaupanje.

Tu in tam pa boš seveda poslal/a tudi kakšno ponudbo za nakup tvojih izdelkov ali storitev.

Win-win situacija za vse vpletene!

Zakaj je sedaj čas za …

… to, da v obrazec spodaj vpišeš svoj e-mail?

Dolgo časa sem razmišljala, kaj ti naj ponudim v zameno za tvoj elektronski naslov. Saj veš, da je to najpogostejši “marketinški trik” za pridobivanje kontaktov …

Ti meni mail, jaz tebi pdf ali brezplačno serijo 7 e-mailov ali video ali …

Nekaj pač, kjer izveš kaj koristnega (ali pa tudi ne ;)).

Pripraviti sem torej želela nekaj v smislu:

Nisem pa čisto prepričana, če bi te kaj takega sploh zanimalo.

Zato ti v zameno za tvoj mail ta hip ne ponujam nič drugega kot obljubo, da če ti bom že pisala, ti bom samo in edino v primeru, ko bom imela kaj koristnega za povedati.

Presejano skozi 3 Sokratova sita*.

*Saj poznaš to štorijo, ne? Nekdo je ves razburjen prihitel k Sokratu. »Poslušaj, Sokrat, moram ti povedati, kako tvoj prijatelj …«

»Tiho!« ga je ustavil Sokrat. »Ali si to, kar mi hočeš povedati, presejal skozi tri sita?«

»Tri sita?« je vprašal prišlek začudeno.

»Da, prijatelj moj, tri sita! Poglejva, ali je to, kar mi nameravaš povedati, presejano skozi tri sita. Prvo sito je sito resnice. Ali si preveril, ali je to, kar mi hočeš povedati, resnično?« »Ne, slišal sem to samo pripovedovati in …«

»Tako torej. Zagotovo pa si to preveril z drugim sitom, sitom dobrote. Ali je torej to, kar mi želiš povedati, če že ni resnično, vsaj dobro?«

Drugi je odgovoril obotavljivo: »Ne, ni, prav nasprotno …«

»Potem,« ga je ustavil Sokrat, »uporabiva še tretje sito in se vprašajva, ali je res nujno, da mi poveš, kar te tako zelo razburja.«

»Nujno ravno ni …«

»Torej,« se je nasmehnil Sokrat, »če to, kar mi želiš povedati, ni niti resnično, niti dobro, niti nujno, naj bo raje zamolčano in s tem ne obremenjuj niti sebe niti mene.«

Kul?

Kul. 🙂

Alenka
Alenka
https://kofetartca.si
  • Butična agencija za dizajn in digitalni marketing

    Zakuhajmo tvojo zgodbo.
  • KofetARTca, ustvarjalni studio, d.o.o.
    Ločnikarjeva ulica 12
    1000 Ljubljana

ODKLENI SVOJO NOTRANJO HOBOTNICO

10 dodatnih parov rok, ki si jih vedno želela

Vodič po galaksiji umetne inteligence za začetnice

V tvoj nabiralnik ga dobiš takoj – BREZPLAČNO.