“Ena objava lahko spremeni dan, mesec, leto ali življenje,” mi je tokrat našlogala kava, ki sem jo spet pila iz Katjine legendarne šalce.
Ugotovila sem, da je ta šalca čisto prava “kristalna kugla”, kako se lotiš družabnih omrežij.
In je tudi pripomogla k temu, da sem se pred cca. 2 tednoma odločila, da si spucam mindset.
“Zakurblaj” video, da vidiš, o kateri šalci govorim. 😀
Zavestno sem se odločila, da se posvetim Instagramu.
Mogoče ti zna koristiti, ker sem prišla do zanimivih odkritij …
… in ker je umrlo tudi nekaj mojih prepričanj.
Malo konteksta (in veliko iskrenosti).
Do lanskega leta sem bila zaprisežena FB/IG oglaševalka in organski marketing se mi ni zdel tako pomemben.
Tu in tam sem kaj objavila, ampak ker oglasi in grajenje e-mail liste prinašata 100x hitrejše rezultate, se mi je zdelo škoda časa. #meaculpa
S takim mindsetom profil seveda ne more rasti.
Poleg tega:
- niti približno nisem bila konstantna,
- IG se mi ni zdel perspektiven,
- za tistih 5 ali 6 lajkov se mi ni zdelo vredno vlagati ur in ur v kvalitetne vsebine (“kr neki” pa tudi ne bom objavljala),
- reach je tako slab, da vse skupaj nima smisla.
Potem pa sem nabasala na Katjo, ki me je – kljub mojim redkim objavam – povabila, da v njeni Marketinški šoli speljem delavnico “Poišči svoj glas in daj besedam moč”.
Pojma nimam, zakaj je še do danes nisem vprašala, čemu glih jaz … 😀
Moja samoanaliza pa pravi, da je morda opazila, da imam svoj glas, in da kadar kaj objavim, to skoraj vedno naredim na način:
- daj vrednost,
- bodi 100 % avtentična in iskrena,
- ne delaj objav "prek k*",
- bralce “posrkaj” v branje s čimveč storytellinga.
Ker pa sem kot “gostujoča predavateljica” (#fensišmensi naziv) dobila privilegij hkrati postati še šolarka v Marketinški šoli, sem z veliko radovednosti prisluhnila, kaj točno Katja uči.
Prisluhnila sem tudi svoji IG coachinji, katere tečaj sem nabavila pred kakimi 100 leti, a ga do pred dvema tednoma sploh še nisem odprla … 😉
Skratka …
Doooolgo je trajalo, da mi je “svanulo”, kaj je organski marketing …
… in da je treba slediti “navodilom za uporabo”. 😀
Prešinilo me je, da je čisto prva stvar, s katero moram opraviti …
EGO. 😭
Zato sem si postavila še 2 vprašanji:
- KAJ bi sploh objavljala,
- ZAKAJ bi to sploh počela?
Večina si nas želi všečkov, ogledov, sledilcev … – predvsem pa si večina zelo verjetno želi več prodaje svojih izdelkov/storitev.
Drži?
Iskreno sem si odgovorila.
Če torej VEM, da je bil IG doslej zame res zelo slab kanal za prodajo …
Zakaj je tako?
Simpl.
Ker pač prvenstveno ni namenjen temu. 😃
O.K., čemu pa je potem namenjen, če ne temu, da se tam predstavljam, hvalim, na zid popam svoje tečaje, storitve, izdelke …?
Menda je Instagram najbolj zadovoljen, če na platformi čimdlje zadržim čimveč ljudi – tudi če nič ne kupijo in tudi če nikoli ne všečkajo ali komentirajo.
To pomeni, da morajo vsebine slediti temu (in ne mojim blodnjam 🙂 ).
Pregledala sem torej svoje objave in ugotovila, da so mi principi jasni.
Še vedno pa si nisem odgovorila, ZAKAJ bi se tam pojavljala, če je doseg 90 ali 100 ljudi in če moje objave všečkajo samo moji družinski člani + tistih 5 ljudi, ki me poznajo?
Tu spet vskoči Katjina šalca: “Ena objava lahko spremeni dan, mesec, leto ali življenje.”
Vskočijo pa tudi odzivi, ki sem jih kljub lastni nekonstantnosti dobila na svoje objave, na mail in v ZS-je.
Naredila sem si screenshote, da jih imam pred očmi.
Iz vsega tega sem potegnila pomemben zaključek:
Na IG se bom pojavljala zato, da si tudi tam zgradim avtoriteto in zaupanje, dajem vrednost, razbijam mite in strahove in da ljudi tako ali drugače zabavam. 🙂
- BOLI ME ĐOKO, če kdorkoli karkoli všečka;
- kljub temu bom dala od sebe MAKSIMUM, da pomagam čimvečjemu številu ljudi,
- kljub temu bom dala od sebe MAKSIMUM, da pomagam čimvečjemu številu ljudi, tudi če od mene nikoli nič ne kupijo;
- delala bom na tem, da dosežem čimvečji “reach” in vpliv, ker verjamem, da imam pomembno poslanstvo,
- fentala bom svoj ego (ni lahko, pa če si to priznamo ali ne!) in fentala svoja pričakovanja.
Šla sem na čiste osnove, ki jih uči Katja in tista moja mentorica iz Amerike.
Priznam, da doslej nisem pozorno poslušala, kaj zares pravita … 😃
Koraki, ki sem jim sledila doslej, pa so:
- popravila sem svoj IG bio, da jasno izraža, kaj delam (ampak da je še vedno v mojem tonu in slogu),
- malo sem presortirala highlightse (tu imam še kar nekaj dela …),
- posnela sem prve reelse (niso bogvekaj, simpl ko pasulj),
- skupno – s storyji, reelsi in carouseli, ki prinašajo vrednost – sem prvič v lajfu v slabem mesecu ustvarila več kot 70 objav (večinoma storyji, 5 carouselov in 4 reelsi),
- resno sem se lotila avtomatizacij,
- v vsak carousel na konec dam jasen CTA, naj všečkajo, komentirajo, shranijo, delijo …, če jim vsebina koristi (potem pa resno preštejem, koliko je tega, da vem, kaj je ljudem dejansko všeč).
Od tega mi carouseli vzamejo največ časa, ker se z njimi resno potrudim … … za reelse pa sem ugotovila, da so lahko TOTALNO simpl in da mi sploh ni treba 90 sekund nakladat v kamero.
Povsem zadostuje, če tam nekaj miga in če je približno zanimiv naslov.
Pa seveda se potrudim, da dajem vrednost v sami objavi.
In potem …
Potem sem naredila še nekaj, kar je TOTALNO v nasprotju z mojim “oglaševalskim mindsetom”. 😃
BOOSTALA sem objavo, v kateri NIČ ne prodajam.
Samo dajem vrednost, začinjeno s humorjem + ponudim brezplačen download mojega Vodiča po galaksiji umetne inteligence, če komentirajo objavo.
Boostanja glede na moje siceršnje rezultate res ne bi nikomur priporočala, ampak odločila sem se, da to naredim iz čiste radovednosti – da vidim, kaj se zgodi.
In zavestno se vsak dan naštelam, da mi je čisto vseeno, če absolutno nič ne prodam.
Smrtno resno se ukvarjam tudi s čisto vsakim sledilcem, ki si vzame čas in mi pusti komentar, ker je to zame dragocen input, kje se lahko še izboljšam.
Ugotovitve po samo 3 dneh boostanja?
- niti ene prodaje 😀 (ker to ni bil namen),
- skoraj 100 novih sledilk in sledicev (UAU!).
Najboljši del tega pa je …
Rast e-mail liste!
- Samo zaradi popravljene bio mi ljudje v DM pošiljajo ključno besedo za prenos Vodiča po galaksiji AI, jaz pa dobivam maile,
- skupno z vsemi avtomatizacijami sem v samo enem tednu pridobila skoraj 120 novih e-naslovov. :O
- To se mi zdi za nekoga s tako malo bazo sledilcev res hudo.
Ne vem še, kam točno to vodi in to so res rezultati zadnjih nekaj dni …
Ampak Katja, prav imaš.
Kot si ti poslušala in SLIŠALA mojo delavnico, jaz zdaj končno SLIŠIM, kaj TI praviš.
IG šnelkurs: NAJPREJ OSNOVE
- jasen bio,
- objave ne smejo biti 💩,
- čimveč kvalitetnih objav, ki prinašajo vrednost,
- vrednost absolutno pred prodajo,
- avtomatizacije,
- reelsi in story-ji (nič od tega ne sme biti 💩, ampak vseeno ne kompliciraj!),
- jasni CTA-ji,
- komunikacija s sledilci,
- poslušanje sledilcev.
Vse te izkušnje in odkritja niso samo spremenile mojega pristopa k socialnim omrežjem, ampak so tudi neposredno vplivale na to, kako poučujem in delujem v mojem tečaju Smells Like Brand Spirit.
Katji in Katjinim učenkam in učencem sem zato zares hvaležna, ker so tudi s konkretnimi feedbacki prispevali k temu, da ni boljši samo tečaj, ki je nastal po delavnici v njeni šoli, ampak da sem boljša tudi jaz.
Kot človek, ne le kot “marketingašica”.